Het Nieuwe Werken (HNW) brengt grote veranderingen metzich mee, uiteraard ook voor jou als secretaresse. HNW richtzich in eerste instantie op de plaats en rol van de werknemer binnen een organisatie maar zakelijke processen die het plaats onafhankelijk werken mogelijk moeten maken worden natuurlijk
ook onder de loep genomen. Je hebt het dan al snel over beveiligde documenten, distributie voor mobiele werkers en daar hoort het vergaderproces ook bij. Goede kans dat, als het nog niet in jullie organisatie is toegepast, jouw leidinggevende binnenkort bij je zal aankloppen om je te vragen op zoek te
gaan naar een goede applicatie die deze vorm van het nieuwe werken ondersteund en dus ook voor papierloos vergaderen want tenslotte sta jij en jouw expertise aan het begin van het vergaderproces. Er zijn een heleboel oplossingen in omloop dus waar moet je op letten?
Voordat ik deze vraag ga beantwoorden wil ik eerst bespreken waar vergaderplatforms niet handig zijn. Als je werkt in een informele organisatie waar vergaderen eigenlijk alleen bestaat uit het gezamenlijk bekijken van een powerpointpresentatie die tijdens de sessie voorzien wordt van commentaar en er
dus geen formele uitwisseling van informatie plaatsvindt heeft een vergaderplatform geen zin. Je kunt dan volstaan met een platform onafhankelijke app (dus niet alleen ipad/ios maar ook Android en Windows 8). De initiatiefnemer van de vergadering kan dan zelf een vergadering uitschrijven en de informatie
verspreiden.
Het gehele artikel over papierloos vergaderen lees je in het PA.NL magazine, uitgave 14 (maart 2013).
Let op! Het PA.NL magazine ontvang je alléén als je in het bezit bent van een PaCard. Heb jij nog geen betaalde PaCard? Bestel deze dan hier!
Wij zorgen ervoor dat je dan alsnog een PA magazine ontvangt