Menu
Vrije tijd

Uit met Smallevents en Enjoy.nl in Zuid-Holland

De provincie Zuid-Holland heeft een fantastisch aanbod voor de leukste dagjes uit en weekendjes weg. Naast de prachtige stranden van Scheveningen, Noordwijk en Katwijk zijn ook steden als Rotterdam, Den Haag, Delft en Leiden het bezoeken waard. Tijd om deze provincie te gaan ontdekken!

Dag 1
Mijn collega Suzan en ik zijn beiden werkzaam als directiesecretaresse bij een groot energiebedrijf in de Randstad. Samen werken we in deeltijd voor dezelfde directeur. Door ons werk kennen we elkaar inmiddels door en door en is er een vriendschap ontstaan. We zijn deze maand precies 10 jaar collega’s en zijn door onze lange samenwerking uitstekend op elkaar ingespeeld. Ons werk doen we nog steeds met evenveel plezier als vroeger. Tijd voor een weekendje weg om dat te vieren! We besluiten om in de regio te blijven, er zijn immers meer dan genoeg leuke mogelijkheden in de provincie Zuid-Holland.

TukTuk Challenge door de Maasstad
Vandaag gaan we een ‘duurzaam’ uitje doen, waarvoor we ons aansluiten bij een andere groep. De Tuk Tuk Challenge Rotterdam staat op het programma! In teams van 4 personen maken we in elektrische Tuk Tuk’s een speurtocht door het hart van de stad! Exclusief in Rotterdam en geweldig om te doen voor een bijzonder groepsuitje. Terwijl twee van ons een route uitstippelen, volgen de anderen een spoedcursus Tuk Tuk rijden! Tijdens de half uur durende clinic ontdekken we zelf wat het rijden in de elektrische Tuk Tuk zo bijzonder maakt: 3 wielen, met je rechtervoet remmen, gas geven met je rechterhand en dat alles bijna geluidloos! We moeten er even aan wennen, maar worden goed begeleid door deskundige instructeurs

Lees hier meer over het Tuk-Tuk rijden door Rotterdam

Cocktail Stripping
We hebben een speciale overnachting geboekt in het Inntel Hotels Rotterdam Centre met daarbij een Cocktail Stripping arrangement. Het hotel is uniek gelegen in het centrum, aan het water èn aan de voet van de Erasmusbrug! De perfecte uitvalsbasis voor een weekendje uit in Rotterdam. Door de centrale ligging zijn alle hotspots op loopafstand. Vanuit het hotel hebben we een panoramisch uitzicht over de skyline van Rotterdam. In het hotel mogen we ook nog gratis gebruik maken van Wellnessclub H2O met zwembad, Finse Panoramasauna en Turks stoombad.

Bij aankomst ontvangen we een cocktail-strippenkaart en de eerste welkomstcocktail in Bar&Brasserie “Water”. In restaurant “Aan het Water” genieten we van een à la carte diner, want na zo’n drukke dag hebben we wel honger gekregen. ‘s Avonds gaan we vervolgens op avontuur in de 3 hipste cocktailbars van Rotterdam en experimenteren we met de nieuwste trends op het gebied van mixdrankjes. Bij terugkomst slapen we in de Waterfront kamer waar we de volgende dag uitgerust wakker worden met uitzicht over het water!

Lees hier meer informatie over dit Cocktail Stripping arrangement

Dag 2
Na de heerlijke avond, hebben we vanochtend genoten van het uitgebreide “champagne” ontbijtbuffet. We maken ons klaar voor dag twee in de provincie Zuid- Holland. Via Smallevents.nl hebben we deze dag heel eenvoudig zelf kunnen samenstellen en aangepast naar onze wensen. Dit evenementenbureau neemt de kleine groepen (tot 20 personen) voor haar rekening. Hierdoor was het geen probleem om meerdere losse uitjes samen te voegen tot een geheel verzorgd dagje uit. Ideaal, omdat we maar met z’n tweeën zijn.

Vriendinnenfotoshoot
Vanochtend hebben we gekozen voor de vriendinnenfotoshoot in Rotterdam en we hebben er zin in!
Samen laten we ons helemaal optutten, want make-up en haarstyling zit erbij in. De fotograaf schiet heel veel foto’s in verschillende poses. Uiteindelijk krijgen we 12 bewerkte foto’s en een prachtige afgedrukte 20×30 foto mee om thuis een mooi plekje te geven en als leuke
herinnering aan ons weekend.

Fotoshoot voor twee personen in Rotterdam

Delft Blue Line
Na de fotoshoot pakken we onze spullen en rijden we door naar Delft voor ons tweede uitje van vandaag. Daar maken we een bekende rondvaarttocht door de wateren van Delft gecombineerd met een rondleiding door de beroemde aardewerkfabriek de ‘Porceleyne Fles’. We kijken onze ogen uit. Na ons bezoek worden we natuurlijk weer keurig teruggebracht naar het oude centrum.

Rondvaart door het centrum van Delft

High Tea
Als afsluiting van de dag gaan we genieten van een heerlijke High Tea. Geheel volgens de Engelse traditie wordt er onbeperkt thee geschonken. Daarnaast worden er allerlei heerlijke zoete en hartige lekkernijen geserveerd.

High tea in Den Haag

Pure verwennerij!
Met de High Tea is ons weekendje weg helaas tot een einde gekomen. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan en kunnen nagenieten van wel 3 steden in Zuid- Holland. Een aanrader voor iedereen!

Of wil je zien wat er nog meer te beleven valt in de omgeving? Meer vrije tijd tips vind je op Enjoy.nl en voor uitjes voor kleine groepjes kun je kijken op Smallevents.nl