Menu
Nieuws

Ongeorganiseerd werken veroorzaakt ruzie en stress

Meer dan een kwart (26 procent) van de Nederlandse kantoormedewerkers moet wel eens overwerken doordat men het werk niet goed georganiseerd heeft.

Dat blijkt uit een onderzoek onder 700 kantoormedewerkers in Nederland, uitgevoerd door Right Marktonderzoek in opdracht van DYMO. Een op de vijf (19 procent) krijgt het werk soms niet op de afgesproken tijd af of krijgt ruzie met collega’s of leidinggevenden door ongeorganiseerd werken (21 procent). Ongeorganiseerd werken blijkt ook slecht voor het bedrijf zelf. 16 procent van de kantoormedewerkers zegt klanten te hebben verloren door ongeorganiseerd werken en 21 procent maakt melding van ontevreden en klagende klanten. 14 procent geeft aan dat ongeorganiseerd werken tot financiële schade voor de werkgever heeft geleid.

Mannen vs. vrouwen
Meer dan de helft (54 procent) vindt dat vrouwen beter georganiseerd zijn dan mannen, 33 procent ziet geen verschil. Ondanks de problemen zegt 85 procent zelf wel gestructureerd te werken. Volgens de respondenten zorgt goed georganiseerd werken voor minder stress (88 procent), komt het professioneel over (87 procent), helpt het in je carrière (74 procent) en maakt het je productiever (74 procent).

Bron: Monique van Loon, Ongeorganiseerd werken veroorzaakt ruzie en stress, Nuzakelijk.nl mei 2011