Menu
Vrije tijd

Uit in Limburg – met Recreatief.nl

Limburg is de provincie van actie, natuur, cultuur en rust. Trek er op uit in het Heuvellandschap van Zuid-Limburg met prachtige vergezichten en bezoek het drielandenpunt. Limburg kent ook genoeg spannende en actieve attracties. En er zijn vele thermen en sauna landschappen waar je heerlijk kunt uitrusten en ontspannen. De vriendinnen Lynn en Nathalie gingen een weekend op pad om deze bourgondische provincie te ontdekken.

Dag 1
We hebben er zin in! Nathalie en ik hebben al weken uitgekeken naar ons vriendinnenweekendje. Deze keer gaat onze uitstap naar Zuid-Limburg. We overnachten in het Amrath Born Hotel in Sittard. Een leuk hotel met een prettige sfeer. De hotelkamer is mooi en alle benodigde faciliteiten zijn aanwezig. Het zal ons aan niks ontbreken. De zon schijnt en we hebben veel zin in onze eerste dag in Limburg!

Beautydag

Vlakbij ons hotel is een luxe Thermencomplex waar we een volledige dag gaan ontspannen en genieten van alle wellness faciliteiten. In de vele sauna’s en stoombaden kunnen we op authentieke wijze heerlijk relaxen en hier komen we volledig tot rust. Zo is er een zoutkristalsauna, Bio kruidensauna, Laconium en de Finse Löyly sauna. Ze hebben hier alles onder één dak. Vanmiddag staat voor ons een heerlijk ontspannende massage en een complete beauty behandeling op het programma. Maar eerst genieten we van de heerlijke lunch die voor ons is geserveerd. De Brasserie heeft een uitstekende Frans georiënteerde keuken, waar veel met seizoensproducten wordt gewerkt. We laten het ons goed smaken. De massage en beautybehandeling zijn heerlijk en al onze reserves zijn weer op peil. Na de behandelingen gaan we lekker buiten in het zonnetje liggen op een ligbed. We drinken ons eerste wijntje en proosten op een gezellig weekend. Wanneer we terug komen in het hotel krijgen we een perfect verzorgd 3-gangen diner. Voldaan gaan we naar onze mooie hotelkamer en vallen we in slaap.

Dag 2
Na een heerlijke nachtrust maken ons klaar voor de tweede dag. Vandaag gaan we namelijk de stad Venlo verkennen op een solex. Ons is verteld dat dit een ontzettend leuk stadje is in een prachtige groene omgeving. We worden ontvangen met Limburgse vlaai waarna we op de ouderwetse solex stappen om een flinke tour te gaan maken. De wind waait door onze haren en op de achtergrond horen we het brommende geluid van het nostalgische motortje. Heerlijk ouderwets toeren het GPS systeem komen we langs de mooiste parels van Noord-Limburg. Na de tocht wacht ons een uitgebreide barbecue op het verwarmde terras. Wat een heerlijke dag hebben we gehad! Voorlopig is het nog niet afgelopen, want we gaan vanavond de stad in.

Cocktail en salsa
Nadat Nathalie en ik ons lekker hebben opgetut is het tijd om met de taxi naar het centrum van Maastricht te gaan. Vanavond sluiten we ons aan bij een groep die een salsa en cocktail workshop heeft geboekt. Dit uitje is normaal pas vanaf 10 personen te boeken, maar wij mogen deze keer bij de groep aansluiten. Na ons te hebben voorgesteld horen we de eerste salsaklanken en beginnen we al met wat losse heupbewegingen. Het is gewoon onmogelijk om op deze muziek stil te staan. Van een ervaren docent krijgen we de basisstappen van het salsadansen aangeleerd en binnen korte tijd is de gehele groep lekker aan het zwieren over de dansvloer. Na de salsales is het tijd voor nog meer Caribische beleving. We gaan namelijk cocktail shaken en het allerleukste is dat we ze natuurlijk ook nog zelf mogen proeven! Aan het einde van de avond worden we opgehaald door een taxi om weer terug naar ons hotel te gaan.

Dag 3
Na het ontbijt vertrekken we richting Roermond om daar het laatste gedeelte van ons weekendje Limburg te beleven. Bij aankomst krijgen we de welbekende Limburgse Vlaai voor onze neus. Echt heerlijk! Ik spreek met Nathalie af dat we na afloop nog even een bakker op zoeken om nog wat vlaaien voor thuis mee te nemen. Na de lekkernijen stappen we aan boord van de rondvaartboot om Roermond vanaf het water te beleven. Echt een prachtige stad!

Tijdens de rondvaart stoppen we bij een historische wijnkelder waar we uitleg krijgen van een echte vinoloog. Hierna zit de dag er voor ons op. Normaal gesproken kan de groep ter afsluiting heerlijk gaan wokken, maar voor ons is het tijd voor de reis huiswaarts. Met de heerlijke vlaaien stappen we in de trein. Moe maar voldaan. Wat is Limburg toch een mooie provincie!

Wil je meer informatie over één van deze arrangementen in Limburg of wil je zien wat er nog meer te beleven valt in deze provincie? Bel gratis 0800-7807807. Voor meer vrije tijd tips kijk je op Recreatief.nl of op Trips.nl.