Top 10 ergernissen op kantoor

Top 10 ergernissen op kantoor

Iedereen kent het waarschijnlijk wel, ergernissen op kantoor. Van die ene collega die een walm om zich heen heeft tot collega’s die alleen maar druk zijn maar ondertussen geen deadline halen. Wij zijn eens even op zoek gegaan naar ergernissen op de werkvloer en hebben hier een leuke top 10 van gemaakt!

Top 10 ergernissen op kantoor:

1. Ontlopen verantwoordelijkheden: Het niet toe willen geven van gemaakte fouten is toch wel de grootste ergernis op kantoor. Daarbij stoort meer dan een derde zich eraan dat collega’s deadlines en afspraken niet nakomen.

2. Het maken van steeds dezelfde fouten: Iedere keer weer dezelfde fout maken, niet alleen richting klanten toe, maar ook naar collega’s. Dit is een punt waar veel mensen zich aan ergeren. Of het luiheid is of dat mensen het echt niet zien… dat zal waarschijnlijk altijd in het midden blijven.

3. Gebrek hygiëne/geur: Zowel hygiëne als een goede geur vinden werknemers belangrijk. Hierbij gaat het zowel om een schone werkplek, waar het lekker ruikt, als om persoonlijke hygiëne van collega’s. Ik bedoel, jij zou maar net naast degene zitten die zijn bureau nooit schoonmaakt en een dagelijkse douche overbodig vindt!

4. Roddelen: Ruim een kwart van de werknemers ergert zich aan geroddel op de werkvloer. Dat betekent dat bijna drie kwart het delen van nieuwtjes toch wel erg interessant vindt.

5. Luid telefoneren/praten: Behalve het niet kunnen concentreren op je werk vinden de meeste mensen het niet nodig de privé gesprekken van collega’s mee te luisteren.

6. Anderen de schuld geven: Naar een ander wijzen is natuurlijk wel makkelijk, maar alles behalve professioneel. Wil je nou gewoon niet toegeven dat je het niet goed gedaan hebt of probeer je niet door de mand te vallen dat je het echt niet kan?

7. Niet aanvullen voorraden: Het printerpapier dat op is, de vaatwasser die niet aangezet is. De mensen die dit niet doen hebben er natuurlijk geen last van. Echter degene die zich verantwoordelijk voelen en de ‘zooi’ iedere keer achter iedereen opruimen worden hier wat minder vrolijk van.

8. Mobiele telefoons die de hele dag gaan: Terwijl jij hard aan het werk bent zit de andere de hele dag op zijn of haar telefoon te kijken. Waarom kan hij de hele dag op zijn telefoon zitten terwijl jij hard moet werken? Oneerlijk toch!

9. Pronken met andermans werkzaamheden: Als stillere collega kan je snel de dupe zijn van die collega die de hele dag het hoogste woord voert en er met jouw resultaat vandoor gaat.

10. Handtastelijk gedrag: Voor sommige vrouwen waarschijnlijk een herkenbaar punt. De hand van je mannelijke collega die net iets te ver van je schouder zakt of iets te hoog op je dij ligt. Dames, stel voor jezelf een grens. Tot hier en niet verder!

Ben jij het eens met deze top 10? Laat ons weten wat jou grootste ergernis is op kantoor!

Delen