Online adverteren: zelf doen of hulp inschakelen?

Online adverteren: zelf doen of hulp inschakelen?

Zonder online te adverteren loop je als bedrijf een hoop klanten mis. Veel potentiële klanten zoeken tegenwoordig immers online naar de oplossing voor hun probleem of behoefte. Dat betekent dat je online marketingcampagnes moet gaan uitvoeren om je doelgroep te bereiken. Maar hoe pak je het aan wanneer je baas je vraagt om een zo’n campagne op te zetten? Voer je het helemaal zelf uit, of schakel je de hulp in van experts?

Kosten en baten

Het staat natuurlijk buiten kijf dat je als bedrijf geld in de zak houdt wanneer je geen extern marketingbureau inschakelt om het online adverteren voor je te regelen. Het loont echter ook om naast de kosten ook de kijken naar de baten. Is een advertentiecampagne die je zelf opzet even succesvol als een campagne die uitgevoerd wordt door experts? Die kans is erg klein. Pas als je echt goed weet hoe je je campagne moet optimaliseren om het beste resultaat te behalen, kun je ook alles uit het geld dat je investeert halen. Uiteindelijk is door de opbrengst het inschakelen van een online marketingbureau daardoor het gunstigst. Vooral met de hulp van online marketingbureau Digital Monks, dat ruime ervaring heeft in de meest competitieve markten en er altijd in slaagt om klanten op de juiste zoekwoorden op de eerste pagina in Google te krijgen.

Tijd en tools

In principe kan iedereen een online marketingcampagne uitvoeren als men er maar genoeg tijd in steekt. Of je die tijd kunt missen is de vraag, want marketing is waarschijnlijk niet je core business. Een marketingbureau hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden voor jouw online advertentiecampagne. Ook heeft zo’n bureau de beschikking over de beste tools om een succesvolle online marketingcampagne op te zetten en uit te voeren. Dit zijn tools die voor kleinere bedrijven eigenlijk niet te betalen zijn. Wanneer je een online marketingbureau inschakelt, profiteer je mee van hun investering in die tools.

Online adverteren

Hulp bij de strategie

Een online marketingcampagne gaat natuurlijk niet alleen om de uitvoering. Aan de voorkant zit nog de marketingstrategie. Hoe ga je het aanpakken? Welke kanalen kun je het beste inzetten om jouw doelgroep te bereiken? De juiste keuzes in deze fase bepalen in welke mate je online marketingcampagne zijn doel bereikt. Een marketingbureau kan je bijstaan bij het ontwikkelen van de strategie en het maken van de juiste keuzes om je doelen te bereiken. Zo weet je ook zeker dat je je budget niet verkeerd besteedt.

Bij hele kleine campagnes kun je nog overwegen om daar zelf uitvoering aan te geven, omdat de kosten van een online marketingbureau dan minder goed opwegen tegen de baten. Maar voor grotere campagnes is de hulp van experts van grote waarde en van groot belang.

Delen