Menu
@ work

NIEUW: Zaak & Training – LetsTrain.nl

Nieuw in het netwerk van Businessbookers is LetsTrain.nl. Hier vind je niet alleen trainingen voor secretaresses, maar ook voor ondernemers, leiders en zorgverleners. Trainingen over communiceren, medezeggenschap, persoonlijke effectiviteit, teamontwikkeling, vaardigheden, vergadertechnieken en meer. Vind op deze website een training voor jezelf of voor je collega!

Samenwerkende Secretaresses

Binnen bedrijven en organisaties werken vaak meerdere secretaresses samen. In deze training wordt aandacht besteedt aan deze samenwerking. Secretaresses werken aan hetzelfde doel en hierdoor is samenwerking onontkoombaar. Alle reden om aandacht te hebben voor de ontwikkeling van samenwerking.

Inhoud van de training
‘Belbin’ wordt gebruikt als vertrekpunt voor de ontdekkingstocht. Voordat er aan samenwerken gewerkt kan worden moet duidelijk zijn hoe het ervoor staat. In het ochtend deel is het vooral theorie en een persoonlijke test. Na de lunch zijn er drie praktische werkvormen en wordt er gekeken naar gedrag.

Wat leer je tijdens de training?
– Vaststellen van het gemeenschappelijk belang
– Inzicht krijgen in de kwaliteiten van je collega’s als individu en het team als geheel
– Inzicht krijgen in de ontwikkelingsgebieden van je collega’s en het team
– Inzicht krijgen in je eigen ontwikkelingsgebieden
– Wie is je collega?
– Hoe staan we er samen als team voor, tijd voor de balans?

Klantgericht telefoongesprek

Het telefonisch gesprek is een belangrijk visitekaartje voor een bedrijf of organisatie. Veel contacten verlopen telefonisch. Het klantgericht aannemen en voeren van een telefonisch gesprek vraagt om de nodige vaardigheden en professionaliteit. De persoon die het telefoongesprek voert vertegenwoordigt immers de organisatie.

Doel van de training
In deze training van één dag worden de benodigde vaardigheden om zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken voor te bereiden en te voeren behandeld. Aan de hand van (praktijk) oefeningen en theorie krijgt de cursist de benodigde handvatten aangereikt om tijdens het zakelijk gesprek de organisatie op een professionele en klantvriendelijke manier te vertegenwoordigen.

Wat leer je tijdens de training?
– Het bedrijf of de organisatie professioneel en klantvriendelijk te vertegenwoordigen tijdens telefoongesprekken
– Wat zakelijk telefoneren is
– Het voorbereiden en klantgericht voeren van een inkomend telefoongesprek
– Het voorbereiden en klantgericht voeren van een uitgaand telefoongesprek
– Het belang van een goede telefoonnotitie
– Gebruik maken van het telefoonalfabet tijdens een telefoongesprek.

Timemanagement voor secretaresses

Vind je het lastig om je werkzaamheden te prioriteren? Krijg je niet alles gedaan wat je wil? Je bent niet de enige. Naast het managen van je eigen werkzaamheden vervul je een belangrijke rol in het managen van het werk van de manager of leidinggevende die je ondersteunt. Wat je wil is een juiste balans, overzicht en structuur aanbrengen.

Inhoud van de training
Aan de hand van de theorie van David Allen ‘Getting Things Done’ krijgt de cursist de eerste trainingsdag inzicht in het eenvoudig opslaan, bijhouden en terugvinden van alle relevante informatie die nodig is voor de taken die je uit moet voeren.

Wat leer je tijdens de training?
– Overzicht aan te brengen in taken en werkzaamheden
– Structuur aan te brengen in werkzaamheden
– Hoe om te gaan met inkomende e-mails
– Welke tools behulpzaam kunnen zijn
– Beter te functioneren onder druk
– Hoe je prioriteiten stelt
– Tips en technieken om sneller te werken
– Stress de baas te zijn
– Omgaan met time stealers
– Meer te bereiken door samenwerken

Kijk voor meer informatie over deze én andere trainingen op LetsTrain.nl!


Uit PA.NL magazine 5 – november 2010