Menu
Interviews / Zakelijk

Interview: Vergadertrends volgens BUSINESSBOOKERS

Ieder jaar, eigenlijk ieder seizoen signaleren we weer nieuwe trends als het gaat   om vergaderen en vergaderlocaties. We hebben voor deze editie Patricia Voorhout van BUSINESSBOOKERS geïnterviewd. Zij is directrice bij dit bedrijf, dat zich al jaren bezighoudt met het boeken van zakelijke evenementen.

Kun je in het kort uitleggen wat BUSINESSBOOKERS precies doet?
BUSINESSBOOKERS is dé partner in het boeken van Zakelijke evenementen. Of je als secretaresse nu op zoek bent naar een vergaderarrangement, event of feest, wij kunnen het van A tot Z verzorgen. We bieden diverse arrangementen en locaties aan in binnen- en buitenland. Daarnaast denken wij ook graag mee in de juiste invulling van jouw zakelijke evenement. Hierdoor nemen we veel zorgen en stress weg bij de secretaresse.

Zijn er voor 2012 al bepaalde trends te signaleren?
We merken vooral dat de trends die in 2011 zijn ingezet zich tot nu toe in 2012 doorzetten. Zo wordt budget een steeds belangrijker criterium voor veel organisaties. De boeker kijkt kritischer naar offertes en wil meer voor minder. Door de diversiteit in ons aanbod is dit voor ons geen enkel probleem. We kunnen eigenlijk wel voor ieder budget iets bieden.

Zie je nog andere ontwikkelingen?
Naast budget staat ook het milieu voor veel organisaties centraal. Is de locatie waar bijvoorbeeld de vergadering wordt gehouden wel Green Key gecertificeerd en kan er een link gelegd worden tussen vergaderen en natuur. BUSINESSBOOKERS is onlangs een samenwerking gestart met Staatsbosbeheer. Hét voorbeeld van groen vergaderen. De
locaties van Staatbosbeheer bevinden zich nagenoeg allemaal midden in de natuur en ook natuurbehoud is één van hun speerpunten. Ik kan uit ervaring zeggen dat deze locaties door hun ligging ook zeer inspirerend zijn. Als vergaderbreak kun je samen met een boswachter even naar buiten en binnen de kortste keren voel je je één met de natuur.

Bieden jullie nu andere arrangementen aan dan 5 jaar geleden?
Zeker! Zoals in iedere markt is het belangrijk om vernieuwend te zijn. Dat neemt niet weg dat wij ook de traditionele 8 en 24-uurs vergaderarrangementen aanbieden, maar ook nieuwe pakketten zoals staand vergaderen en powermeetings, zijn binnen ons netwerk terug te vinden. Vergaderen is wat ons betreft niet alleen noodzakelijk, maar moet ook bijdragen aan de teamspirit en de deelnemers een goed gevoel geven.

Zo is bijvoorbeeld het “maatschappelijk verantwoord vergaderen” voor ons vergaderen met een goed gevoel. Wij hebben diverse arrangementen die hier goed bij aansluiten. Een aantal van onze vergaderlocaties maken de inkomsten, die zij genereren uit de vergaderingen direct over aan een goed doel. Ook zijn er locaties die bijvoorbeeld de uitstoot
van CO2 compenseren door het planten van bomen. Het Scandic Sanadome in Nijmegen is hiervan een goed voorbeeld. We merken dus dat bedrijven kritischer worden, maar ook meer nadenken over naar welke locatie ze toe willen. Zo maar ergens naar toe gaan omdat het leuk of dichtbij is, is wat minder van belang.

Zijn er voordelen aan het boeken via BUSINESSBOOKERS?
Het belangrijkste voordeel is dat we veel werk uit handen nemen. Dit scheelt je als secretaresse enorm veel tijd en daardoor indirect natuurlijk ook geld. Ook hebben we een breed aanbod aan arrangementen waardoor het voor ons makkelijk is meerdere offertes uit te brengen zonder dat je met iedere locatie apart contact op moet nemen. Tot slot
kunnen wij ook diverse partners met elkaar combineren waardoor er arrangementen ontstaan die op geen enkele andere plek te boeken zijn. Dus ik wil alle lezers die op zoek zijn naar een locatie, of een zakelijk evenement moeten organiseren uitnodigen om contact op te nemen met onze reserveringsafdeling. Bel gerust 0800-7807807!

 

Tips voor vergaderen. Kijk op Vergaderen.nl of bel met 0800-7807807